פרופ' ערן סגל בריאיון: "ישנה בלימה במספר הנדבקים במגזר החרדי"

אסתי פלד No Comments on פרופ' ערן סגל בריאיון: "ישנה בלימה במספר הנדבקים במגזר החרדי"

פרופ' ערן סגל ממכון וויצמן בריאיון ל"מהדורה המרכזית" חושף כי להערכות המכון, "הציבור החרדי רחוק מחיסון עדר וסך כל ההדבקות במגזר עומד על 20%".

אילוסטרציה צילום: פלאש90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש90

פרופ' ערן סגל מ"מכון וויצמן למדע" התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והציג את הנתונים האמתיים על תחלואת הקורונה, "אנחנו 3 שבועות בתוך הסגר, ישנה ירידה בתחלואה במזר הערבי, אני יאמר בזהירות כי בנדבקים ישנה בלימה, לאחר שבוע שהייתה עלייה בתחלואה בחולים הקשים, בנוסף לעלייה בתמותה של 80% בנפטרים במגזר החרדי. אם הבלימה נכונה אנחנו בעוד שבוע נראה ירידה במספר החולים הקשים ובעוד שבועיים גם נראה תמותה בנפטרים".

על סיכויי ההחלמה והתמותה בקורונה אומר סגל, "חולה שהוא מגיע למצב קשה, יש לו סיכוי של 20% שבתוך שבועיים הוא ימות, ו-80% סיכוי שהוא יבריא גם אם הוא יונשם במהלך השבועיים עד להחלמה. בגילאים מתקדמים אחוזי התמותה עולה".

עוד הוסיף פרופ' סגל, "אם אנחנו מסתכלים על אחוז הבדיקות החיוביות בערים חרדיות עומד על אחוז גבוה יותר מהמגזר הגללי, כיום זה עומד על 20% חיובי, מול 8% במגזר הכללי. אחוז החיובים פר נפש עומדים במגזר החרדי פ י 5 מהמגזר הכללי".

"למרות שאחוז הבדיקות החיוביות הוא גדול במגזר החרדי לעומת הכללי", אומר פרופ' סגל, "המספר שלא איתרנו הוא לא יותר גדול מהמגזר הכללי. בגלל מספר המשפחות הגדולות. מתוך זה עולה כי אם עד היום בממוצע 10% מהציבור החרדי הוא מאומת לקורונה בכל שכבות הגילאים, אנחנו מעריכים שפי שניים עד 3 לא אותרו. מה שאומר שעד 20-30% כבר נדבקו אבל לא יותר מזה ולכן אנחנו רחוקים מחסינות עדר".



0 תגובות